Ik heb mij er zelf ook schuldig aan gemaakt hoor. Bij de loodgieter thuis lekt de kraan immers ook wel eens. Als webdesigner ben ik vaak alleen maar druk bezig met de sites voor mijn opdrachtgevers. Dat slokt alle tijd op. Geen ruimte voor andere zaken. Mijn eigen site stond een beetje weg te kwijnen op een stoffig stukje www. Ik heb ondertussen aan den lijve ondervonden dat die strategie niet zo goed werkte 😉
Het hebben van een goede website speelt namelijk nog steeds een belangrijke rol in je onderneming. Je kunt op social media van alles rondroepen, maar je website zal vaak voor de echte conversie zorgen. In je communicatie leiden namelijk alle wegen daar naartoe.
Een bezoeker gaat -zodra hij in je geïnteresseerd is- eerst een klein onderzoekje doen: is je website ok? Klopt het met het beeld dat ik bij je onderneming heb?’ Snapt hij/zij waar het over gaat? Spreekt het je bezoeker aan? En: je kunt de mooiste website ter wereld hebben, maar als het je bezoeker niet raakt, of niet snel kan vinden wat hij/zij zoekt, dan levert het je helaas nog niets op. Je moet je bezoeker gaan overtuigen dat het echt een heel heeeeel goed plan is om met jou of jouw onderneming in zee te gaan. Maar het is ook lastig om je website op de juiste manier in te richten. Vooral als je het allemaal zelf moet gaan bedenken en doen. Meestal doe je maar wat, en denkt dan dat het wel goed zit.
Hoe rol je zelf een solide strategie uit?
Als je niet weet hoe je jouw bestaande website moet optimaliseren voor je ideale bezoeker: download dan mijn strategische stappenplan. Doe er je voordeel mee, en rol een solide, inhoudelijke strategie uit voor je website. Dan behaal je die doelen in 2020 WEL 🙂
Met dit stappenplan:
• Scherp je jouw visie en bepaal je de websitedoelen
• Duik je in je doelgroepen
• Structureer je met deze inzichten effectief je website
Download het hier!
No comments.