Hoe maak je jouw website succesvol? Hoe zorg je dat een potentiele klant je website niet wegklikt, op zoek naar groener gras? De afgelopen dagen week heb ik iedere dag een tip de wereld ingeslingerd via instagram en Facebook. (Leuk als je me daar gaat volgen!)

Hier zijn dan de 7 tips (...tips! tips!) voor een succesvolle en conversieverhogende website

Tip 1: Leer je doelgroep kennen & leef je in

Onderzoek wie je doelgroep is, en wat hen drijft. Waar staan ze ’s ochtends voor op? Waar halen ze hun informatie vandaan? Door je in te leven, leer je jouw doelgroep beter bedienen en begrijpen. Hoe je dat doet?

Tip 2: Biedt je doelgroep waardevolle content aan

Zorg dat de bezoeker het gevoel heeft dat je hem/haar begrijpt en dat je weet waar hij/zij tegenaan loopt in het leven. Meer empathie voor je bezoekers/klanten betekent meer verkoop/conversie. Schrijf blogs, e-books, whitepapers, oftewel: content.

Tip 3: Zorg voor een strak en consequent design

Professionaliteit staat voorop! Je bedrijf moet een solide branding hebben, en dit moet je doortrekken in al je communicatie. Zorg dat alles klopt op iedere pagina. Besteed daar echt aandacht aan. Het geeft je bezoeker vertrouwen en een gevoel van veiligheid. En dat is goed.

Tip 4: Gebruik 1 call-to-action button per pagina

Zorg dat iedere pagina op je website een specifiek doel heeft. Bijvoorbeeld: contact opnemen, inschrijven nieuwsbrief, e-book downloaden, iets kopen. Gebruik de grote call-to-action button om dat ene doel te bewerkstelligen. Hmm, schreef ik daar laatst geen blogje over....?

Tip 5: Zorg dat je bezoeker jouw website binnen 5 seconden snapt

Test dit op een persoon die niet weet wat je doet of wil met je website. En wel zo: Toon je website op een laptop, laat de homepage zien, wacht 5 seconden en en klap dan de laptop dicht. Heeft hij/zij begrepen wat je doet, welke dienst je verleent, of wat je verkoopt?

Tip 6: Schrap alle afleiding van je pagina

Weg met nieuwsblokjes (het is al snel oud nieuws, mits je geen NOS heet). Weg met de toeters & bellen. Leidt de bezoeker zelfverzekerd naar daar, waar hij wil zijn. 

Tip 7: Zorg voor goede copywriting: goede koppen en fijn scanbare artikelen

Een bezoeker moet binnen een paar seconden zien of hij op de juiste plek is beland. Zorg door middel van subkoppen dat de lezer in het verhaal meegenomen wordt. Prikkel de bezoeker!

De komende tijd besteed ik veel aandacht aan de onderliggende strategie bij het opzetten van conversieverhogende websites. Volg me op instagram en Facebook. Vind ik leuk 🙂