Babybalance Website & Huisstijl

Voor de fantastische vrouwen Grietje en Monique, de oprichtsters van Babybalance, nam ik de huisstijl onder handen en ontwierp ik de nieuwe website en app. Yessica van Rozendaal van Tektonikos nam de techniek en projectleiding voor haar rekening.

Wat is babybalance?

Babybalance is sinds 12 jaar hét online platform voor kraamzorg. Per januari 2021 zit het standaard in het kraamzorgpakket, en wordt het vergoed uit de basiszorgverzekering. Dat is fantastisch en broodnodig, want veel moeders kunnen alleen de minimale uren kraamzorg aan huis betalen.

De website staat boordevol video's met betrouwbare informatie en instructies op het gebied van bevallingen en de zorg voor een pasgeboren kleintje in de eerste 6 weken!

Wat hebben we precies gedaan?

We hebben veel aandacht besteed aan een solide online strategie. We hebben o.a. persona's ontwikkeld, en daar kwamen functionaliteiten uit voort die echt in de site moesten komen. Die zitten er nu in. ;-) De gebruiksvriendelijkheid voor de kersverse moeders werd hierdoor flink verhoogd! (Je hebt immers geen tijd om op een site teveel te zoeken, met een huilende baby op je arm).

De huisstijl mocht niet te 'schattig' worden, maar moest natuurlijk wel zacht en vriendelijk zijn. Het bestaande logo heb ik gestileerd, ronder en vriendelijker gemaakt. Beter in balans. We kozen met z'n allen voor zachte, aardse kleuren. Babybalance wilde ook graag werken met Salut Stefanie, en zij heeft hele leuke illustraties gemaakt voor de site!

Bezoek de site: www.babybalance.nl

Huisstijl Babybalance

Babybalance Huisstijl / Branding

Lieve woorden van Grietje en Monique 

"Wij hebben nu een fantastisch mooie website en huisstijl. Kirsten is professioneel, persoonlijk, heeft veel kennis, komt afspraken na, luistert naar de opdrachtgever en is zeer creatief. Het is fijn dat iemand met nieuwe creatieve ideeën komt. We vonden de online strategie vooraf heel erg waardevol. Wij zijn al zolang met Babybalance bezig en dachten onze doelgroepen goed in kaart te hebben. Maar juist met deze ‘customer journey’ werden de doelgroepen nog duidelijker. De doelgroepen gingen meer leven voor ons omdat ze werkelijk een gezicht kregen. Daardoor kregen wij weer nieuwe inzichten. Ook de korte lijntjes die we hadden en de feedback: wat nu wel goed kon, en wat beter was om niet te doen. Even geen blinde vlek meer voor ons. We vonden het fijn om met jou te hebben samengewerkt. En het was ook gezellig!"

Babybalance Website & Huisstijl

© KIRSTEN FABELS 2024   |   PRIVACYVERKLARING  |  KVK 60689684   |   BTW NL001652500B98   |   CONTACT